Werken voor de overheid: een krachtige referentie
Of je nu actief bent in de bouwnijverheid, de communicatiesector of de schoonmaak: goeie referenties kunnen voorleggen, helpt prospecten vaak over de streep te trekken om voor jou te kiezen. De mening van anderen of het tonen van werk dat je al afleverde, kan doorslaggevend zijn in het beslissingsproces.
1. Een teken van vertrouwen
Referenties zijn een krachtig marketinginstrument. Hoe sterker of prestigieuzer je referenties, hoe meer cachet ze je onderneming kunnen geven. Dat je als bouwondernemer een referentie kan voorleggen van het dichtmetselen van een raam, is misschien al iets. Maar als je de nieuwe stadsbibliotheek mocht bouwen, is dat natuurlijk van een heel andere orde. Sterke referenties geven potentiële klanten het vertrouwen om met je in zee te gaan.
2. Prestigieuze en innovatieve projecten bij de overheid
Als je leverancier of contractor voor een overheid bent, kan je dat ten volle uitspelen als referentie. Overheden werken met publiek geld en hebben doorgaans hoge eisen op vlak van kwaliteit, duurzaamheid, solvabiliteit, enzovoort. Bovendien schrijven overheden ook geregeld aanbestedingen uit voor prestigieuze of innovatieve projecten. Dat kan prospecten – zowel in de publieke als private sector – helpen overtuigen om voor jou te kiezen.
3. Ook werken voor de overheid?
EBP helpt ondernemers de weg te vinden in de markt van (overheids)opdrachten en helpt opdrachten te winnen. Dat doen we door dagelijks de markt te scannen en jou een overzicht te bezorgen van alle opdrachten (zowel voor de overheid als voor de privésector) die voor jou interessant kunnen zijn. Zo hoef je er zelf geen tijd meer in te steken om hiernaar te zoeken.
Je kan ook opdrachten scannen op bepaalde trefwoorden, de waarde van een opdracht berekenen of checken wanneer contracten van jouw concurrenten vervallen. Of je kan een training of workshop volgen, bijvoorbeeld om een goede offerte op te stellen.